Aktuális

Segítség az I. Decathlon Kerékpáros Családi Napra való felkészüléshez

Felkészülés 0-ról egy Velencei-tó körre…


Április 28-án megrendezésre kerül az I. Decathlon Családi Kerékpáros Nap a Velencei-tónál. Ide minden kerékpározni szerető Ridert várunk, valamint olyan a sport iránt még csak érdeklődőket szeretnénk invitálni, akik még nem bringáztak le egyben egy tókörnyi távot, azaz 28 km-t.

Ez a cikk azoknak szól elsősorban, akik félnek attól, hogy le tudják-e tekerni a távot, vagy csak szeretnének biztonsággal végigmenni anélkül, hogy beborulnának az árokba, de lehet, hogy gyakorlottabb bringásoknak is tudok pár új infót adni.

Egy kis útvonal ismertetéssel kezdeném a jótanács áradatot.

A Velence korzótól indul a menet Agárd irányába végig kerékpárúton. Arra érdemes figyelni, hogy a déli parton jó eséllyel oldal/szembe-szél lesz. Itt ne a nagy áttételt hajtsuk, hanem egy sokkal pörgősebb pedálfordulattal haladjunk, mert Pákozdon már komoly problémánk lehet, ha elmegy az erő a lábakból.

Érdemes 10-15 percenként inni pár korty Aptonia izotóniás italt vagy vizet a Double Use kulacsból. A déli oldal végén érdemes megállni a kilátónál, hogy egy pillanatra és egy selfie-re szusszanjunk egyet. A magunkkal vitt 3 Aptonia müzliszeletből most fogyasszunk el egyet. Innen tovább haladva elkanyarodunk Pákozd irányába, ahol az út minősége hagy némi kívánni valót maga után és itt bizony pofaszél lesz. Továbbra is pörögjenek a lábak. Ne ijedjünk meg, lesz egy kisebb hupli, ami átszeli az autópályát, de utána jöhet egy kis száguldás a következő emelkedőig, aminek megmászásával már teljesítettük is a táv felét. A település “központjában” a kútnál vár egy frissítőpont. Itt álljunk meg egy pillanatra és együnk pár falatot, valamint a folyadékpótlást sem szabad elfelejteni.

Kerekedjünk fel és kezdjük meg a tókerülés másik felének teljesítését. Továbbra is a bringaúton haladva elhagyjuk Pákozdot és elérkezünk lassan a tókerülés legnehezebb részéhez, ahol pár száz méteres mászás vár ránk. Itt válasszuk a kerékpárunkon a legkönnyebb áttételt és figyeljünk a levegővételre. Az elágazásnál balra kanyarodva már csak egy kis kitartás és felérünk túránk legmagasabb pontjára, ahonnan egy nagy száguldás vár majd ránk Velence irányába. A lejtő előtt érdemes inni pár kortyot, enni pár falatot.

Teljesen elzárt igazán széles útszakasz vár ránk egészen Velence határáig. A településre beérve kövessük a brigautat továbbra is. A folyadékpótlásról továbbra se feledkezzünk meg!

A tó partján számos vendéglátóhely található, ahol bármikor meg tudunk pihenni, de most már igazán nincs sok hátra.

A Korzóra visszaérve érdemes egy fehérjében és szénhidrátban gazdag menüt elfogyasztani és kiülni a partra a jól megérdemelt pihenőnket eltölteni.

 

A kihívásig még van idő, de amit javaslok a felkészüléshez: minden nap, a felkészülés első hetétől, ha tehetjük menjünk ki és kis ellenállással nagy pedálfordulattal alacsony pulzussal bringázzunk 5-8 km-t. Két hét elteltével növeljük a távot 10-12 km-re ugyanezzel a magas pedálfordulattal és alacsony pulzussal.

Ezt a távot érdemes tartani két hétig. Az ötödik hét kezdetével a távot picit növelhetjük és fél km-eket hajtsunk egy kicsit nehezebb áttétellel.

Napról napra növelve a távot az utolsó hétig, április 20-ig már 20-22 km-t biztonsággal tudnunk kell bringázni. Az utolsó héten már csak 10-15 km-t bringázzunk kellemes tempóban, ahogy elkezdtük a felkészülést és ennél többet ne is tekerjünk a nagy napig. Amire fontos figyelni, ha 3/4 óránál többet vagyunk kint, akkor egy müzlit mindenképpen fogyasszunk el, de legyen nálunk tartalék szelet is és a folyadékpótlásról se feledkezzünk meg.

Érdemes néha olyan terepen is bringázni, ahol van egy kis emelkedő, hogy ne a rendezvény napján szembesüljünk azzal, hogy itt bizony tolni kell a kétkerekűt.

 

Mindenkinek jó felkészülést kívánok és találkozzunk 2018. április 28-án a Velence Korzón!!!

 

Kézsmárki Tamás, Decathlon Budaörs

Kapcsolódó rendezvény